Összes oldalmegjelenítés

2012. június 1., péntek

Vajkaramella házilag

   


Vajkaramella házilag
 
Citromhabnál láttam meg a vajkaramella házi kivitelezését.

Hozzávalók:
200 gramm vaj
250 ml tejszín
300 gramm barna cukor
vaníliaeszencia

Elkészítés:
A hozzávalókat lábosba tesszük és forrás után lassú tűzön állandó kevergetés mellett 40-45 percig főzzük.


A főzés végén - mikor megfelelően kemény az állaga - adjuk hozzá a vaníliaeszenciát ízlés szerint 1-2 mokkáskanállal.  
Én sötétbarna lágy nádcukorral és zsíros tejszínnel főztem.A színe a cukor miatt lett ennyire sötét.  Amikor kihűlt, kikanalaztam az edényből és meggyúrtam, majd kinyújtottam.


  Éles késsel felkockáztam és sütőpapírra téve hűvös szellős helyen egy éjszakát szárítottam.


  Másnap fogyasztottuk. Nagyon, de nagyon finom volt!


A vaníliaesszenciát is magam készítettem, még régebben. Egy deci gyógyszertárban vásárolt alkoholba beletördeltem 2 rúd vaníliát. Néhány napig  naponta egyszer- kétszer felráztam, hogy jobban keveredjen.
Nagyon átható vaníliaízű kivonatom lett, össze se lehet hasonlítani az így elérhető ízt azzal, amikor bolti vaníliáscukrot használtam.
Megköszönöm a receptet, biztosan sor fog kerülni ismétlésre.

14 megjegyzés:

  1. Hu ez nagyon guszta,ki fogom próbálni!: Megszeretnélek kérni a blogomra kiraktam egy linket ,ott lehet leadni a szavazatot a receptemre.Amit a Szega Foods kreativ versenyén iditottam! Köszönöm előre is ha segitesz:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Böbe! A csirkecombos recepted tényleg nagyon jó, szavaztam rá!

      Törlés
  2. Pontosan ezt a receptet kerestem! Hálás köszönet! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szuper:)Készítettem már én is, tényleg finom. Nekem ez valahogy olyan téli édesség, de nem tudom miért, általában akkor készítem.
    Nem vennéd le ezt a szóellenőrzést, most fogom harmadszorra próbálni, most megint variáltak rajta, alig lehet kibetűzni:)

    VálaszTörlés
  4. Trollanyu! Ez valóban inkább téli édesség, de most kedvem volt kipróbálni.A próba sikerült, következnek a gyümölcsös desszertek és majd télen ismét lehet karamellázni.
    Remélem, sikerült levennem a szóellenőrzést! Köszönöm, hogy szóltál, nem is tudtam róla.

    VálaszTörlés
  5. Nálunk is készülnek karamellák, elfogom készíteni a Te recepted szerint.Köszönjük.

    VálaszTörlés
  6. Nem kis munka :), gratulálok!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...